Litoralul românesc este un produs bun, dar nu se vinde pentru că nu este promovat suficient. O spun reprezentantii agențiilor de turism, care considera că români preferă alte țări pentru a petrece concediul și pentru că prețurile sunt foarte mari, în lipsa unui sprijin și a unor facilități acordate de stat hotelierilor sau proprietarilor de pensiuni.
Frumusețile naturale din România nu prea ne ajută. Deși avem stațiuni frumoase, cu hoteluri modernizate și plaje curate, turiștii nu prea se înghesuie să își petreacă vacanța de vară în stațiunile românești. Specialiștii în turism spun că principala cauză a numărului mic de turiști care preferă stațiunile românești în comparație cu cele din străinătate este faptul că statul român nu ajută mai deloc acest sector economic. Tarifele prea mari la energie electrică, apă și gaze fac ca prețurile de cazare să fie mari, chiar si in comparatie cu cele din Grecia sau Turcia.
“Prețurile sunt mari. Este un semnal de alarmă datorită serviciilor inexistente. Este un semnal că anumite condiții de cazare sunt lăsate un pic la latitudinea unora care nu știu ce să facă. Având în vedere că prețul combustibilului crește, al gazului, al curentului, ei bine astea fac tarifele. Aceeste utilități ridică ștacheta la tarife.” spune Doru Brătulescu, tour operator în cadrul emisiunii News Express de la TvsudEst.
Reprezentanții agențiilor de turism consideră că și România are stațiuni unde calitatea serviciilor este comparabilă cu cele din țări cu tradiție în turism.
“Acum am văzut că se ridică ceva pe la Olimp cât de cât să facă față. Urmează Jupiter, care este o stațiune formidabilă. O stațiune care se menține bine și care are hotelărie bună. Nu chiar tot, dar are un avantaj, faptul că este aproape de mare. Venusul iar este o stațiune frumoasă. O denumesc eu stațiunea verde. Ai marea în față. și soarele, iar în spate ai pădurea. Venus are și plaja bună. ” a mai spus Doru Brătulescu, tour operator în cadrul emisiunii News Express de la TvsudEst.
Potrivit statisticilor, România rămâne mult mai puţin atractivă pentru turişti față de țările vecine care au ieșire la mare. De exemplu, în 2016, Bulgaria a atras circa 8 milioane de turişti străini în stațiunile de la mare si munte, în timp ce România, anul trecut, s-au înregistrat doar 2,5 milioane de turiști străini.