Părinţii din România cheltuiesc tot mai mult pentru copiii lor, unii ajungând să cumpere produse de până 8.500 lei pe an per copil, în 2024, aceştia alocând un buget în medie cu 30% mai mare pentru comenzi online decât anul trecut, potrivit unui studiu realizat de un magazin online de produse pentru copii.
42% dintre comenzile online pentru acest tip de produse sunt plasate din mediul rural. Această creştere se datorează în mare parte orientării părinţilor români către produse premium, cum ar fi mobilierul ergonomic, jucăriile educaţionale şi echipamentele tehnologice pentru monitorizarea sănătăţii copilului.
În ciuda scăderii natalităţii din România şi a creşterii în popularitate a magazinelor chinezeşti, piaţa articolelor pentru copii continuă să crească puternic, în special nişa de magazine online cu produse pentru copii şi bebeluşi.
Cele mai mari comenzi plasate de părinţi au fost un loc de joacă de 23.000 lei (4.600 euro), un pătuţ de lemn şi articole de puericultură mare şi mică la peste 8.400 lei şi un kart la 5.600 lei.
Părinţii preferă să comande online deoarece este mai eficient, mai rapid, pierd mai puţin timp şi evită timpul de deplasare prin magazine şi, prin urmare, cheltuieli suplimentare. Astfel, pot face economii până la 38%, cumpărând online produse pentru copii, mai ales datoriă promoţiilor, faţă de achiziţiile din magazine fizice.