PERSONAL CALIFICAT PENTRU SALVAMONT BUZĂU, GREU DE GĂSIT

0
183

Serviciul Salvamont Buzău ar urma să devină operațional chiar din acest an. Funcţionarea serviciului, care va acorda ajutor turiștilor ce se abat de la traseele marcate din județ sau întâmpină alte dificultăți în timpul călătoriilor, este însă strâns legată de găsirea unui personal calificat. Deocamdată, Consiliul Județean Buzău a identificat un sediu pentru acest serviciu, în oraşul Pătârlagele.

Munţii Buzăului şi peisajele sălbatice de la curbura Carpaţilor au atras tot mai mulți turişti, în ultimii ani. Numărul acestora este în continuă creştere şi are toate şansele să atingă adevărate recorduri, după ce Ţinutului Buzăului a devenit geoparc UNESCO. În lipsa unui serviciu Salvamont, nu de puţine ori, intervenţiile în cazul unor accidente sau persoane rătăcite au fost și sunt efectuate de către jandarmii montani şi de către angajaţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Buzău. Pentru a avea un serviciu Salvamont este însă nevoie de personal calificat, care este cam greu de găsit, mai ales că cei interesați trebuie să îndeplinească unele criterii destul de greu de … atins.

Serviciul Salvamont Buzău ar urma să aibă minim şase salvatori. Până când  serviciul va deveni operațional, Jandarmeria Montană din Buzău va rămâne principala structură care va prelua cazurile sesizate, trei astfel de posturi existând în prezent la Nehoiu, Berca şi Sărata-Monteoru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

26 + = 30