100 000 DE EURO PENTRU DIGITALIZAREA ACTIVITĂȚII IMM-RILOR, DIN 2023

0
229

Întreprinderile mici și mijlocii, inclusiv microîntreprinderile, vor putea cere un ajutor de minimis de până la 100.000 de euro, în perioada februarie – martie 2023, pentru a-și digitaliza activitatea proprie, reiese dintr-un ordin oficializat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE).

În esență, cu fondurile de până la 100.000 de euro, IMM-urile vor putea să se digitalizeze prin:
-achiziții de hardware TIC (tehnologia informației și a comunicațiilor);

-achiziții de echipamente pentru automatizări și robotică destinate fluxurilor tehnologice, integrate cu soluții digitale;

-dezvoltarea și/sau adaptarea aplicațiilor software/licențelor, inclusiv soluțiile de automatizare software de tip RPA (robotic process automation);

-achiziții de tehnologii blockchain;

-achiziții de sisteme de inteligență artificială, machine learning, augmented reality, virtual reality;

-achiziționarea unui site de prezentare;

-achiziția de servicii de tip cloud și IoT (internet of things);

-instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC;

-consultanță/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care au nevoie IMM-urile etc.

Ajutorul de minimis, care va fi de cel puțin 20.000 de euro, va putea acoperi cel mult 90% din cheltuielile eligibile ale întreprinderilor, restul de 10% fiind cofinanțare. Astfel, microîntreprinderile vor putea obține maximum 30.000 de euro, întreprinderile mici vor putea obține maximum 50.000 de euro și întreprinderile mijlocii vor putea obține maximum 100.000 de euro.

Schema de ajutor este finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, înscrierile urmând să se deruleze online în aplicația dedicată.

Calendarul estimativ este următorul:
-depunerea de proiecte: 1 februarie (ora 10:00) – 31 martie 2023 (ora 24:00);

-etapa de evaluare a proiectelor: 1 aprilie – 31 mai 2023;

-prima etapă de semnare a contractelor: 30 iunie 2023;

-a doua etapă de semnare a contractelor: 31 august 2023.

Printre condițiile ce vor trebui bifate de solicitanți se vor număra: să fie societăți înființate înainte de anul 2022, să nu fi avut activitatea întreruptă sau suspendată în 2022 ori să nu aibă probleme financiare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 + 8 =