Sezonul vacanțelor de vară se apropie, iar cei mai mulți dintre noi ne gândim deja cum și unde ne vom petrece vacanța mult așteptată. Dacă optăm pentru un sejur achiziționat printr-o agenție de turism, trebuie să știm care sunt obligațiile acesteia atunci când fac o ofertă. Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la:
- localitatea de destinaţie;
- rută de parcurs;
- mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia/acestora;
- tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare a acestora;
- serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie;
- durata programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării;
- informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor,precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur;
- cuantumul avansului, dacă este cazul, precum şi termenul pentru achitarea restului de plată;
- numărul minim de personae necesar pentru realizarea programului şi termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice;
- posibilităţi de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistență în caz de boală, accidente şi altele asemenea;
- durata pentru care operează oferta turistică.
Organizatorul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele informaţii:
- orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;
- denumirea, sediul/adresă, numărul de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului ori, în lipsă acesteia, cele ale autorităţilor locale care pot ajuta turistul în caz de nevoie. În cazul în care aceste reprezentanțe sau autorităţi locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgenţă sau de orice altă informaţie care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului;
- pentru călătoriile şi șederile minorilor, informaţii care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul şederii copilului;
- posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistență, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare sau de boală.