Vești bune pentru românii care au în plan achiziția unei noi mașini. Astăzi începe o nouă sesiune Rabla Clasic şi Rabla Plus. În total, pentru cele două programe este alocat peste un miliard de lei, în care intră, de fapt, și sumele necheltuite din etapele anterioare ale programului Rabla, al cărui scop este înoirea parcului auto. Cele două programe au trei secțiuni: pentru populație, pentru firme și, in premiera, pentru instituţiile publice şi unităţile administrativ – teritoriale, care pot aplica separat.
Înscrierile se fac în perioada 13-31 mai, prin dealerii autorizați în cazul populației și prin aplicaţia informatică a Administraţiei Fondului de Mediu. Instituția a descoperit că, de la începutul acestor programe, din anul 2020, au rămas sume nefolosite care vor fi introduce în bugetul din această sesiune. Așa că suma totală pentru această sesiune ajunge la 1,2 miliarde lei.
Cei mai mulți bani merg către populație, aproape 600 de milioane de lei. Pentru sectiunea persoane juridice au fost alocate putin peste 300 de milioane de lei, iar pentru institutiile publice 150 de milioane de lei. ,,Rabla Clasic” din 2022 are la bază acordarea unei tichet în valoare de 6.000 lei pentru o maşină veche casată, sau de 9.000 lei pentru casarea a două vehicule uzate. Tichetul este utilizabil doar pentru achiziţia unei maşini noi cu noxe emise de maximum 160 g CO2/km.
Pentru achiziţia unui autoturism nou se pot folosi maximum două tichete Rabla. Utilizatorul poate beneficia si de eco-bonusuri suplimentare de 1500 de lei, respectiv 3000 de lei, in functie de norma de poluare a masinii pe care o achizitioneaza. În cazul programului „Rabla Plus”, cei care optează pentru o maşină 100% electrică, un eco-tichet ajunge pana la 48.000 de lei, cu condiţia obligatorie a casării a două maşini vechi.
România a avut cea mai mare creștere a vânzărilor de automobile electrice din Europa în primele trei luni din acest an. Multe țări europene au înregistrat creşteri procentuale de peste 100%, însă România a avut o creştere de 408%, în condiţiile în care au fost vândute peste 2100 de automobile electrice, în primul trimestru din acest an. Creșterea vânzărilor în România vine și pe fondul programelor Rabla Clasic și Rabla Plus.