7 ALTERNATIVE SIMPLE LA CAFEA, DAR LA FEL DE ENERGIZANTE

0
144

Ți se întâmplă ca, uneori, după-amiaza, să te ia  o oboseală cumplită?  Cei mai mulți ne bazăm  pe o ceașcă de cafea  care să ne pună pe picioare. Însă ce faci dacă deja e ora 2 după-amiază și tu încă tânjești la un impuls de energie suplimentar, însă fără efectele secundare ale cofeinei?Iată 7 alternative pe care ar trebui să le încerci data viitoare când ai nevoie de un stimulent: 

  1. Chai tea 

Chai este o combinație de ceai negru cu multe condimente, cum ar fi scorțișoară, cardamon și cuișoare. Are calități de calmare și de ușurare a căilor respiratorii, așa că nu e de mirare că acest ceai este, practic, băutura națională în India. Bea-l cu un strop de lapte și o linguriță de îndulcitor la alegere. Senzația cremoasă a acestei băuturi îți va face creierul să creadă că bei, de fapt, cafea!

  1. Băutură fierbinte cu pudră de roșcove (hot carob)

Roșcovele sunt cultivate de mii de ani în zona Mediteranei. Deși gustul lor e similar ciocolatei, roșcovele nu au cofeină și au de trei ori mai puține calorii. Din aceste motive, roșcovele (pudră, mai ales) sunt ingredientul popular în multe rețete sănătoase. O băutură fierbinte cu roșcove reprezintă un substitut delicios pentru cafea sau pentru ciocolata caldă. Amestecă o linguriță de pudră de roșcove într-o cană, cu lapte cald și adaugă un strop de miere.

3. Apă cu lămâie

Poate că nu pare de la început eficient, însă un pahar cu apă călduță cu lămâie e cel mai simplu mod de a te păstra într-o stare alertă și de a te simți energizat. Combinația dintre sucul de lămâie și apă ajută, de asemenea, digestia și păstrează tenul sănătos.

  1. Yerba mate

Numită „băutura zeilor” de către populația indigenă din America de Sud, această băutură îți oferă o stare de energie într-un mod calm și subtil, fără efectele secundare ale cafelei. Yerba mate este bogată în nutrienți care accelerează metabolismul, dar și în antioxidanți. Poți prepara yerba mate în mai multe feluri: într-o cană tradițională pentru mate, într-un recipient pentru cafea, cu un sistem French press; poate fi consumat atât rece, cât și cald.

  1. Cidru cald de mere

Cidrul de mere e dulce, iar aroma sa un pic acidulată este liniștitoare și revigorantă. Cidrul de mere și merele au aceleași beneficii pentru sănătate: reducerea apariției bolilor cronice și stoparea radicalilor liberi. Cald sau rece, cidrul de mere cu un strop de scorțișoară poate fi exact băutura de care ai nevoie într-o după-amiază de toamnă răcoroasă.

  1. Cafea de cicoare

Această alternativă este probabil cea mai apropiată de gustul cafelei. Foarte populară în New Orleans (și în România înainte de 1989), băutura are un gust ușor amar, iar rădăcina de cicoare din care este preparată reduce inflamațiile și stabilizează nivelul de zahăr în sânge. Lasă la infuzat o linguriță de cicoare prăjită într-o cană mai mare, câteva minute, apoi adaugă lapte de migdale și îndulcitor, dacă dorești.

  1. Ceai de mentă

Cu gustul său mentolat, acest ceai este o alternativă revigorantă în orice moment al zilei. Senzația răcoritoare îți reduce durerile și acționează ca o pastilă mentolată naturală. Frunzele de mentă se cultivă ușor, așa că poți avea mereu o rezervă proaspătă. Poți să fierbi în ceai atât frunze proaspete, cât și unele uscate – câteva minute și apoi băutura e gata! O băutură sănătoasă înseamnă un corp sănătos.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

+ 6 = 16