TOP 5 CELE MAI NUTRITIVE FRUCTE ȘI LEGUME DE TOAMNĂ

0
72

Chiar dacă vremea se răcește, opțiunile tale se înmulțesc în materie de alimentație sănătoasă. Fructele și legumele de sezon sunt mult mai bogate în nutrienți și aromă decât cele disponibile în restul anului. Nu sări peste această etapă! Dacă vrei să iei ce e mai bun din toamna acestui an, trebuie din start să știi ce fructe și legume să urmărești.

  1. Mere

Deși sunt tot anul disponibile, toamna e anotimpul merelor și singurul moment când le poți consuma proaspăt culese. Gustul lor e diferit acum, spre deosebire de restul anului. Aceste fructe conțin mulți antioxidanți ce ajută la diminuarea riscului dezvoltării de diverse boli. O dietă bogată în antioxidanți este un aliat de încredere împotriva procesului de îmbătrânire.

Merele au vitamina C din plin, ajutând la lupta sistemul imunitar împotriva factorilor externi. Pectina, valabilă în toate fructele tomnatice, cu coaja comestibilă, luptă împotriva bacteriilor din intestine și scade nivelul colesterolului. Iată de ce coaja de măr nu trebuie îndepărtată ci consumată cu prioritate – acolo sunt stocate majoritatea nutrienților și vitaminelor.​

  1. Varza de Bruxelles

Deși e originară din Belgia, varza de Bruxelles poate fi găsită în orice țară, inclusiv în România, însă toamna este momentul propice în care să o consumi. Bogată în fibre, vitaminele C, K și acid folic, varza de Bruxelles ajută la digestie, reglează nivelul zahărului din sânge, facilitează asimilarea calciului în oase și coagularea sângelui.

  1. Conopida

Femeile, în special, recunosc un aliat demn de încredere în conopidă. Conopida este o alternativă infailibilă pentru toți cei care țin diete de slăbire și vor să înlocuiască făina și, automat, aluaturile, cu altceva. Popularitatea ei se datorează faptului că are foarte puțini carbohidrați, e una din cele mai bune surse de vitamina C și K.

  1. Pere

Para e regina anotimpului. Parfumul lor e unic iar aroma imbatabilă. Perele sunt o gustare foarte sănătoasă, hidratantă și hrănitoare. Conțin o mulțime de vitamine și nutrienți, sunt ușor de mâncat și nu depun presiune pe dinți sau pe sistemul tău digestiv. Perele conțin carbohidrați și pectină, care e detoxifiantă, reglează tractul gastrointestinal și oferă un real ajutor sistemului tău imunitar. De asemenea, perele ajută corpul să rețină calciu mai bine.

  1. Struguri

Strugurii – deliciul anotimpului, motivul pentru care toamna e atât de îndrăgită. De regulă, se consumă ca atare, aroma și parfumul lor fiind extraordinare. De asemenea, strugurii mai pot fi experimentați sub formă de must. Există peste 60 de tipuri de struguri, toate foarte bogate în antioxidanți și nutrienți, ajutând la reducerea inflamației, protejarea inimii, îmbunătățirea vederii, a articulațiilor și funcțiilor creierului.  Sunt atat de bune și hrănitoare fructele de sezon încât poți să faci câteva provizii, fie la congelator, fie la borcan: compoturi, legume coapte și puse în borcane sterilizate, fructe fierte și stocate cu puțin zahăr etc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here