CIREȘELE, FRUCTELE MOMENTULUI – BENEFICII ALE CONSUMULUI ACESTORA

0
97

Cireșele sunt fructele momentului și, pe lângă faptul că acestea sunt foarte gustoase, aduc o mulțime de beneficii organismului. Ciresele sunt bogate în fibre, potasiu și Vitamina C, carotenoide, melantonină și multe alte elemente benefice organismului. Acești constituenți nutritivi și componentele bioactive ale cireșelor le recomandă însă și ca un aliment nemaipomenit pentru sănătate.

  • Cireșele au un conținut ridicat în antioxidanți, substanțe active care activează inima, rinichii, precum și în vitamine (vitamina A, vitamine din complexul B, vitamina C, vitamina K, vitamina E) și în minerale (potasiu, sodiu, magneziu, fier etc.)
  • Cireșele conțîn cel mai puternic antioxidant al naturii – resveratrolul, făcând parte din grupul “alimentelor mov” (afine, mure, zmeură, căpșune, struguri negri etc.).
  • Cireșele se numără printre alimentele cu calorii negative, adică acele alimente pentru metabolizarea cărora organismul consumă mai multe calorii decât cele ingerate.
  • Sunt recomandate în curele de slăbire și de detoxifiere din timpul verii.
  • Fructele de cireş au o valoare energetică redusă, cuprinsă între 43-89 kcal/100 g fructe proaspete, în medie 57 kcal/100 g.
  • Conţin o mare diversitate de componente nutritive, între care pot fi menţionate: 6-15% zaharuri, proteine, pectine, caroten, saponine, flavonoizi, vitamine (C, A, B1, B2, E, PP) şi o cantitate optimă de săruri minerale, îndeosebi potasiu, precum şi Ca, P, Mg, Fe şi unele microelemente absolut necesare în terapia umană,Zn, Cu, Mn, Co.
  • Cireșeșe au acidul elagic, care anihilează efectele unor substanţe cancerigene, naturale sau sintetice, prevenind astfel incidenţa cancerului.

Cozile de cireşe au puternice efecte diuretice datorită conţinutului ridicat de săruri de potasiu şi flavonoide. În plus, s-au constatat şi proprietăţi astringente şi antidiareice, apoi proprietăţi depurative, antifebrile şi antiinflamatoare renal. Pentru aceste proprietăţi, ceaiul din cozi de cireşe sau vişine este mult recomandat în:

  • afecţiuni renale
  • afecţiuni ale aparatului digestiv;
  • reumatism, gută, artrite;
  • prevenirea aterosclerozei şi pericarditei;
  • tratarea edemelor şi a celulitei.

Dietă cu cireșe

Conținutul mare de apă din cireșe, permite oricui să consume orice cantitate dorește din aceste fructe cu un conținut redus de calorii și grăsimi, fără să se îngrașe. Cercetările au demonstrat că prezența unui volum ridicat de apă în organism amplifică nivelul de energie și ajută la stimularea activității metabolismului. Pe de altă parte, dacă cireșele sunt incluse într-o dietă de slăbire, rezultatele se vor vedea în scurt timp, dar va fi necesar consumul în cantități relativ mari pentru eliminarea toxinelor din organism.

În afară efectului de scădere al numărului de kilograme, consumul de cireșe induce și o stare de relaxare pe parcursul întregii zile; în plus, prin conținutul lor, cireșele conferă suplețe și fermitate pielii.

Cireșele luptă împotriva multor boli, printre care și cancerul

Antocianinele din cireşe au dovedit un efect de diminuare a celulelor canceroase şi de stimulare a distrugerii acestora. Mai specific, rezultatele au demonstrat că reduc ritmul de creştere a celulelor de cancer la colon. Una/două zile de cură de cireșe constituie o excelență depuratie organică, înlesnind eliminarea deșeurilor și toxinelor. Sărace în calorii, alcaline, pot fi consumate împreună cu , două lingurițe de miere de albine cu scorțișoară. Se recomandă și în bolile de rinichi, cât și persoanelor depresive. Cireșele conțin antocianine, antioxidanți puternici ce reduc riscul apariției bolilor de inima, cencer și nu numai. Cercetătorii de la Universitatea din Michigan au demonstrat că o dietă bogată în cireșe reduce nivelurile crescute ale colesterolului și trigliceridelor din organism.

Ne ajută să dormim bine

Cireșele sunt o sursă bună de melatonina, o substanță care ajută la îmbunătățirea ritmului circadian și a instalării somnului. Cine mănâncă 400 de grame de cireșe pe zi, acum, în această perioada când este sezonul lor, va avea un somn liniștit, sănătos, odihnitor. Acest efect al cireșelor de a induce somnul și, odată cu somnul, liniștea sufletească, se datorează serotoninei și melatoninei, substanțe care se află în compoziția cireșelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here