VIITORUL POȘTEI ÎNCEPE ASTĂZI

0
141

Dragoş Preda, secretar de stat Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor

Operatorii poștali se confruntă cu o transformare inevitabilă a afacerii digitale în era economiei digitale, a industriei 4.0 și a inovațiilor. Creșterea tehnologiei digitale în ultimii 30 de ani a creat atât amenințări, cât și oportunități pentru industria poștală.

O strategie de transformare

Transformarea digitală a companiilor și corespondența au un impact asupra activității de bază a operatorilor poștali. În prezent, comunicațiile electronice au impact asupra tuturor companiilor operatorilor poștali. La nivel mondial, volumele de scrisori fizice au scăzut substanțial, în special în ultimii doi ani. Aceasta evolutie este mai lentă dat fiind și ritmul achiziției capacităților digitale, atât de către operatori, cât și de beneficiarii finali. Evident, acest lucru poate duce la pierderea unor venituri. Tocmai de aceea, am solicitat colegilor lansarea unei Strategii de Transformare Digitala a Postei Romane.

În același timp, inovațiile digitale, comerțul electronic, colectarea datelor și identitatea digitală au fost în centrul eforturilor operatorilor poștali de a propune noi servicii, de a genera eficiențe și de a-și adapta cultura organizațională și strategia la nevoile economiei digitale. Aceste tendințe necesită o infrastructură poștală diferită, precum și competențe și modele de angajare diferite pentru operatorii poștali. Prin urmare, transformarea digitală este o prioritate strategică pentru operatorii poștali.

O oportunitate de schimbare: digitalizarea

Având în vedere că lumea îmbrățișează tehnologia digitală într-un ritm din ce în ce mai rapid, clienții (atât expeditorii, cât și receptorii) se așteaptă din ce în ce mai mult să interacționeze direct cu serviciul poștal prin canale digitale. În plus, potrivit Uniunii Poștale Universale, 73% din serviciile poștale indică faptul că și-au sporit investițiile în serviciile poștale digitale. Prin urmare, este clar că peisajul serviciilor poștale digitale va continua să evolueze în mai multe direcții. Urmărim astfel sa diversificăm paleta serviciilor oferite de POȘTA ROMÂNĂ.

Infrastructura poștală constituie coloana vertebrală a comunicărilor unui guvern cu cetățenii săi. Serviciile poștale joacă un rol vital în conectarea oamenilor, întreprinderilor și guvernelor din întreaga lume, industria poștală. Din punct de vedere istoric, accesul la o rețea poștală a fost la fel de important pe cât este acum accesul la comunicațiile digitale și mobile.

Astăzi, succesul copleșitor al e-mailului, al rețelelor sociale și mobile a dus la o scădere a volumelor fizice de scrisori și – mai important – la înlocuirea cu alte mijloace de comunicare. Digitalizarea a schimbat rolul sectorului poștal pe măsură ce volumele de scrisori scad și volumele de colete cresc. În timp ce scăderea volumului de scrisori a modelat piața poștală și continuă să conducă la schimbări, progresele în TIC (tehnologia informației și comunicațiilor) creează noi oportunități și cereri pentru piața poștală. Combinația dintre scăderea puternică a volumului de scrisori și creșterea volumelor de colete are implicații economice și operaționale importante pentru rețelele poștale.

Un moment de cotitură

Serviciile poștale se află într-un moment de cotitură: trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevante, concurând cu companiile native din diferite domenii ale portofoliului de produse. Pentru a putea concura eficient, serviciile poștale trebuie să accelereze digitalizarea produselor lor. Aceasta înseamnă că operatorii poștali trebuie sa facă acest pas ca să rămână furnizori de servicii digitale pentru serviciile de e-guvernare, comerț electronic și finanțare electronică. Un lucru este sigur de spus: importanța poștei digitale va crește și aproape niciun serviciu comercial nu poate corespunde tradiției și încrederii adânc înrădăcinate pe care rețelele poștale le dețin. Dar o presiune publică în creștere pentru durabilitate duce la o nevoie extremă de inovație atunci când vine vorba de industria poștală.

Comunicare sigură, flexibilă și ieftină între cetățeni și autoritățile publice – de ex. printr-o cutie poștală digitală – sunt unele dintre multele avantaje ale comunicării digitale sporite. Serviciile poștale digitale sunt un canal de livrare sigur în care consumatorii își pot vizualiza, gestiona și organiza comunicațiile digitale de la mai mulți furnizori într-o singură locație, printr-o singură autentificare. Prin acest canal, consumatorii pot primi și răspunde la diferite comunicări tranzacționale, gestionând în același timp și alte relații de afaceri, cum ar fi plata facturilor, încărcarea și stocarea documentelor și primirea de notificări și memento-uri importante.

Încrederea este din ce în ce mai importantă

 Este o realitate faptul că industria poștală este perturbată de evoluțiile tehnologice. Mijloacele digitale de comunicare înlocuiesc cele pe hârtie și scad cererea de litere fizice. Cu alte cuvinte, acesta este un apel la acțiune pentru a crește ritmul transformării digitale în industria poștală și expresă. Guvernul Ludovic Orban în sine a condus dezvoltarea într-o direcție digitală, împingând noi servicii digitale care permit să comunicam într-un mod sigur și de încredere cu cetățenii, iar Romania și Posta Romana și-a asumat ferm acest demers in acest an.

Printre diferiții factori care influențează utilizarea, încrederea în guvern este din ce în ce mai importantă. O economie și o societate digitale pro-active au impact asupra rutinelor cetățenilor, iar acest lucru poate funcționa numai dacă oamenii au încredere în organizația care răspunde de această schimbare.

O posibilă explicație este că cetățenii ar putea fi dispuși să partajeze datele personale online numai atunci când au încredere în guvernul lor pentru a oferi un serviciu online de înaltă calitate și, prin urmare, sigur. Guvernul Ludovic ORBAN și-a asumat de la început aceasta Transformare Digitală. Există încă mult teren de câștigat, chiar și printre liderii în e-guvernare, dar Romania a dovedit in acest an ca s-a angajat ferm și responsabil pe acest parcurs.

Conform raportului de referință al UE privind guvernarea electronică din 2019, calea de urmat în serviciile de guvernare electronică este crearea de servicii publice digitale în care oamenii au încredere și, prin urmare, le vor utiliza, deoarece le facilitează interacțiunea transparentă cu guvernul. Pentru toate acestea este nevoie de oameni pregătiți, iar abilitarea lor cu competente digitale este un proces complementar activității Poștei Române. Acest demers, pe lângă accelerarea procesului de transformare digitală, va duce și la creșterea nivelului de salarizare a personalului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here