METODE DE DETOXIFICARE PENTRU IARNĂ

0
137
  1. Consumul de ceaiuri, ierburi aromatice și condimente cu efecte vindecătoare

O primă cale de detoxificare eficientă a organismului în sezonul rece este să consumați cât mai frecvent plante, ierburi aromatice și condimente cu proprietăți medicinale recunoscute. Urzică este o sursă excelență de minerale alcaline, ajutând rinichii să elimine impuritățile și asistând funcționarea glandelor suprarenale.

Alte plante cu efect protector asupra sistemului renal sunt boabele de ienupăr (au efect diuretic și combat infecțiile de vezica urinară), rădăcina de ghimbir (intensifica circulația sângelui la nivelul rinichilor), nalba mare (ameliorează iritațiile mucoasei tractului urinar) sau coadă calului (are puternice efecte diuretice, calmante, antimicrobiene și cicatrizante).

Sodiul și alți electroliți din sarea de mare asista atât la funcționarea rinichilor, cât și a glandelor suprarenale. Scorțișoară, nucșoară, cuișoarele și alte condimente specifice iernii sunt recomandate pentru beneficiile lor curative diverse, printre care se numără și detoxificarea organismului.

  1. Hidratarea intensă

Hidratarea suficientă a organismului rămâne la fel de importantă și în timpul iernii, când oamenii consumă de regulă mai puține lichide decât în anotimpul cald. Specialiștii recomandă cel puțîn un pahar cu apă după fiecare băutură alcoolică servită, pentru prevenirea deshidratării, costipatiei, oboselii și acumulării excesive de toxine în organism. Doar un aport bogat de lichide poate asista corespunzător mecanismele naturale de eliminare a substanțelor toxice din corp.

  1. Comportamentul alimentar corect

Abuzurile alimentare îngreunează procesele digestive, determinând corpul să nu mai poată procesa corect hrană, absorbi nutrienții și elimina reziduurile. Consecințele imediate sunt instalarea  gazelor intestinale, a balonării și a stărilor de letargie. Discuțiile de la mesele festive pot fi și ele nocive pentru digestie, din pricina inspirarii aerului în cantități mari din cauza vorbitului în timpul mesei și a mestecatului deficitar al hranei.

Cea mai bună cale de prevenire a acestor neplăceri este să acordați atenție masticatiei și să consumați porții bine controlate. După mesele copioase soldate cu simptome digestive, puteți preveni indigestia și alte complicații prin administrarea unor suplimente alimentare cu enzime digestive.

  1. Suplimentarea aportului de fibre

Fibrele sunt esențiale pentru reglarea digestiei și a rezervelor de energie. Ele previn oscilațiile nivelului de glicemie în sânge, induc mai rapid starea de sațietate  și tratează constipația, așadar facilitează detoxificarea organismului și curățarea colonului. Suplimentati aportul de fibre consumând cât mai multe cereale integrale, nuci, semințe, fructe și legume.

  1. Protecția ficatului

Întrucât alcoolul este nelipsit de la mesele de sărbători, acesta reprezintă un real pericol pentru sănătatea ficatului, responsabil cu unul dintre cele mai importante procese de detoxificare. Atunci când funcția hepatică este suprasolicitată, nu își mai îndeplinește rolul în mod corespunzător. În condițiile unui exces de toxine, ficatul nu mai poate procesa și elimina corect produsele reziduale din organism.

Pentru contracararea efectului nociv al alcoolului asupra ficatului, consumați alimente care sprijină bună funcționare a acestui organ arpagicul (absoarbe umiditatea crescută cauzată de alcool și alimente grase), castraveți (reglează temperatura internă a ficatului și vezicii biliare),  sparanghelul, varză kale  sau turmericul (condiment care ajută la prevenirea steatozei hepatice).

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here