10 SOLUŢII SIMPLE PENTRU A CREŞTE IMUNITATEA COPIILOR

0
57

Odată cu intrarea în colectivitate şi trecerea de la sezonul cald la sezonul rece, imunitatea copiilor are de suferit, fiind expuşi virozelor şi infecţiilor respiratorii.Pentru a întări organismul copiilor, medicii pediatri ne recomandă să adoptăm în cazul celor mici, în primul rând o alimentaţie sănătoasă, bogată în vitamine şi minerale, mişcare în aer liber, odihnă şi nu în ultimul rând respectarea măsurilor de igienă.

Vitamina C 

Considerată inamicul germenilor şi a viruşilor, vitamina C trebuie să fie nelipsită în alimentaţia copiilor. Alimentele cu cel mai mare aport de vitamina C sunt fructele de pădure, maceşele, merele, rodiile, citricele, varza, conopida, ardeiul gras, spanacul. Copiii trebuie să fie stimulaţi să consume fructele şi legumele proaspte sau sub formă de suc şi salate.

Echinaceea

Are rolul de a preveni apariţia infecţiilor virale şi respiratorii şi este foarte importantă pentru buna funcţionare a sistemului imunitar. Se poate administra copiilor sub forma de ceai sau pulbere, iar la recomandarea medicului şi sub formă de sirop.

Propolisul şi mierea de albine

Sunt remedii naturale recunoscute pentru calităţile lor de întărire a sistemului imunitar. Propolisul se poate administra, sub formă de picături, amestecat cu linguriţă de miere de albine, în fiecare dimineaţă.

Cătina

Bogată în vitamine, minerale şi aminoacizi, cătina este un remediu natural eficient pentru creşterea imunităţii copiilor care sufera de anemie sau nu au pofta de mancare. Catina se poate administra copilului amestecând plantele cu miere de albine, sub forma de pulbere, ceai sau sirop.

 Zincul

Are un rol foarte important în întărirea sistemului imunitar. Acest mineral se găseste în toate ţesuturile organismului şi are o serie de funcţii importante: ajută la formarea de noi celule şi enzime necesare pentru a sprijini sistemul imunitar şi ajută corpul nostru în vindecarea rănilor. Zincul poate fi găsit in: carnea de pui şi curcan, lapte, brânză, germeni de grâu, fasole, linte.

 Vitamina

E la fel ca în cazul vitaminei C, vitamina E întinereşte sistemul imunitar, generând anticopi. Alimentele bogate în vitamina E sunt: muştarul, spanacul, seminţele de floarea soarelui, migdale, ardei gras roşu, brocoli, roşii, afine.

Probioticele

Sunt bacterii benefice şi microbi care traiesc în intestine şi au un rol important în digestie fiind considerate un adevarat aliat în sezonul rece. Probioticele stimuleaza sistemul imunitar, producţia de anticorpi, combat infecţiile şi viruşii  Deficienţa de probiotice duce la scăderea imunităţii şi favorizează reapariţia bolilor. Probioticele se găsesc în iaurtul, ceapă, tomate, sparanghel, usturoi, dar şi în ciocolata neagră.

Omega 3

Acizii graşi Omega 3 au o actiune vitaminizantă, antiinflamatorie, antioxidanta ce ajută la întărirea sistemului imunitar, crescând rezistenţa la boli şi infecţii. Principalele surse de Omega 3 sunt: nucile, seminţele, peştele, fasolea, conopida, dovleacul.

 Ceaiurile

Ceaiurile sunt şi ele foarte benefice în sezonul rece deoarece au rol de hidratare, cresc imunitatea generală şi, la nivel respirator, încălzesc şi relaxează organismul. În acest scop pot fi consumate diverse infuzii: din soc, tei, muşeţel, iasomie, cimbrişor, muguri de pin. Ceaiurile trebuie consumate călduţe, de preferat cu lămâie, iar, ca şi îndulcitor, este recomandat a se folosi miere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here