15 SEPTEMBRIE – TERMENUL PÂNĂ LA CARE PROPRIETARII DE CLĂDIRI AFECTAȚI DE PANDEMIE POT CERE REDUCEREA IMPOZITULUI CU 50%

0
117

15 septembrie 2020 este termenul până la care proprietarii afacerilor afectate de măsurile luate în timpul stării de urgență și de alertă pot cere reducerea impozitului pe proprietate autorităților locale, conform OUG nr. 69/2020. Consiliile locale au primit dreptul să acorde o reducere la plata impozitului pe clădiri de până la 50% pentru perioada stării de urgență, dacă proprietarii sau chiriașii care utilizează clădirea respectivă și-au întrerupt activitatea total sau parțial din cauza restricțiilor impuse de autorități în contextul pandemiei de COVID-19. Cele două condiții care trebuie să fie îndeplinite sunt:

  • Proprietarii să fi redus chiria clienților cu cel puțin 50%,
  • minimum jumătate din suprafața totală a clădirii să nu fi fost utilizată.

Pentru a beneficia de această facilitate, proprietarii de magazine, hoteluri, hale de producție, etc. trebuie să depună o cerere la autoritățile locale, însoțită de alte documente, menționate în deciziile consiliilor locale, până în data de 15 septembrie 2020. Documentele suplimentare solicitate de autoritățile locale se referă la certificatele pentru situație de urgență și, dacă este vorba de o clădire închiriată, la actele adiționale la contractele de închiriere, dar pot fi cerute și alte documente din care să reiasă că sunt îndeplinite condițiile de acordare a facilității, prevăzute în hotărârile autorităților locale. Conform ordonanței, proprietarii care au plătit deja integral impozitul datorat pentru perioada stării de urgență sau pentru întregul an vor putea solicita restituirea sumelor aferente reducerii după ce primesc acceptul autorității locale cu privire la acordarea facilității.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here