PREMIERĂ ABSOLUTĂ LA ANAF: IDENTIFICAREA VIZUALĂ ON-LINE PENTRU ÎNREGISTRAREA ÎN SPV

0
520

Ministerul Finanțelor Publice și Agenția Națională de Administrare Fiscală au dezvoltat și implementat o nouă facilitate a serviciului Spatiul Privat Virtual pentru persoanele fizice: identificarea vizuală on-line, care este operațională. Identificarea persoanelor fizice care doresc să se înregistreze în SPV poate fi efectuată de la distanță și prin intermediul unei sesiuni video (identificare vizuală on-line). Pentru identificarea vizuală on-line este necesar ca persoanele fizice să se programeze on-line prin intermediul aplicației dedicate, disponibilă pe site-ul www.anaf.ro. Programarea on-line trebuie efectuată în termen de zece zile de la momentul înregistrării în SPV. În situația în care persoana fizică nu poate participa la sesiunea video, aceasta se poate reprograma în intervalul celor zece zile. În cazul exercitării de către persoana fizică a opţiunii privind aprobarea prin identificare vizuală online, ANAF transmite persoanei fizice o informare, pe e-mail, care cuprinde:

  • a) instrucţiuni de desfăşurare a identificării vizuale online ce se va derula;
  • b) comunicarea faptului că, în situaţia în care nu poate participa la identificarea vizuală online la data şi ora programate, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare.
  • c) comunicarea faptului că neprezentarea la ora şi data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea înregistrării în SPV;
  • d) reguli de conduită.

În timpul sesiunii de identificare vizuală online funcţionarul public poate formula întrebări cu privire la informaţii ce trebuie să conţină elemente cunoscute de ANAF şi persoana fizică. În situaţia în care persoana fizică nu răspunde corect întrebărilor adresate, cererea de înregistrare în SPV se respinge. Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se poate realiza de la distanță și prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente acceptate de aplicație:

  1. notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018)
  2. notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017)
  3. notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)
  4. notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)
  5. notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)
  6. notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017)
  7. decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013 sau
  8. decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013 sau
  9. somație – emisă începând cu data de 01.01.2015,
  10. numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

5 + 5 =