CE TREBUIE SĂ FACEȚI CA SĂ PRESCHIMBAȚI DOCUMENTELE EXPIRATE PE TIMPUL STĂRII DE ALERTĂ?

0
57

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) recomandă persoanelor care vor să-și preschimbe documentele expirate în perioada stării de alertă să facă acest lucru din timp, mai ales dacă au nevoie de ele pentru a călători în altă țară. Este vorba despre documente precum pașapoarte simple electronice sau temporare, cărți de identitate și permise de conducere. Legea nr. 55/2020 conform căreia valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii, se menține pe toată perioada stării de alertă și timp de 90 de zile de la încetarea acestei stări, se aplică doar pe teritoriul României. Cei care vor să-și preschimbe pașaportul trebuie să parcurgă și să respecte următorii pași:

  • să se programeze, de preferat online (prin intermediul platformei www.epasapoarte.ro), pentru depunerea unei cereri;
  • să depună cererea la oricare serviciu public comunitar de paşapoarte, indiferent de județul de domiciliu, în cadrul programului de lucru cu publicul; acesta se poate găsi fie la adresa www.pasapoarte.mai.gov.ro, fie pe site-urile instituţiilor prefectului;
  • la depunerea cererii, să respecte măsurile de protecție igienico-sanitară (purtarea măștii de protecție și respectarea marcajelor pentru asigurarea distanțării fizice);
  • să respecte ora de programare şi să evite aşteptarea suplimentară în spaţiile destinate publicului.

MAI recomandă cetăţenilor să opteze pentru expedierea pașaportului simplu electronic prin servicii de curierat la adresa de domiciliu/reşedinţă. De asemenea, în cazul minorilor în vârstă de până la 14 ani, părintele sau reprezentantul legal depune cererea inclusiv în absenţa minorilor, prin prezentarea a două fotografii color identice ale copilului, având dimensiunile 3,5×4,5 cm.

Important! Paşaportul simplu temporar nu poate fi livrat prin curier.

Regulile pentru preschimbarea permisului de conducere sunt următoarele:

  • cetățenii trebuie să se programeze, de preferat online (pe www.drpciv.ro), pentru depunerea unei cereri; cererea poate fi depusă la oricare serviciu public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, indiferent de domiciliul titularului sau emitentul permisului de conducere;
  • accesul în incinta sediului serviciilor publice comunitare este permis doar titularilor sau persoanelor împuternicite pe baza actului de identitate în original, cu cel mult zece minute înainte de ora programată;
  • cetățenii trebuie să respecte orele de programare, pentru evitarea aglomerării;
  • documentele se livrează prin poștă, la adresa indicată de titular între cinci și 15 zile calendaristice, iar pentru această perioadă se eliberează dovada înlocuitoare a permisului de conducere.

Persoanele care trebuie să-și preschimbe actele de identintate trebuie să se adreseze serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, de la locul de domiciliu. Programul de lucru și modalitatea de programare se regăsesc pe site-ul primăriei de domiciliu sau reședință la nivelul căreia funcționează serviciul public comunitar de evidență a persoanelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here