PROF. SERENELLA DINU, INSPECTOR ȘCOLAR DE FIZICĂ, CHIMIE ȘI BIOLOGIE: ,,TREBUIE SĂ REALIZĂM CU TOȚII CĂ TRĂIM ÎNTR-O ERĂ TEHNOLOGIZATĂ”

0
2145

Pandemia a lovit nu numai domeniul economic sau social, ci și cel educațional. Școlile s-au închis pe 9 martie, iar măsura dispusă de autorități a fost întâmpinată cu îngrijorare de către societate, fiind adus în discuție riscul repetării anului școlar. Asta în contextul în care o prevedere din Legea Educației arată că în cazul în care cursurile sunt suspendate minim o lună, anul școlar se îngheață. Pentru a evita acest risc, Ministerul Educației a venit cu recomandarea continuării învățământului de la distanță, on-line. Măsura a fost lăsată în primă fază, în sarcina școlilor, depinzând în mod direct de capacitatea tehnică și de reacție a fiecărei școli și a fiecărei familii. Despre provocările cadrelor didactice în plină pandemie, despre proiectul „ Școala de Acasă” realizat de TVSAT Media Group în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Buzău,  am vorbit cu profesorul Serenella Dinu, inspector școlar de fizică, chimie și biologie din cadrul ISJ Buzău.

Reporter: Cum s-a desfășurat activitatea în perioada pandemiei?

Insp. Serenella Dinu: În perioada pandemiei, am reușit să susținem lecții online la majoritatea disciplinelor folosind unelte precum Zoom, Google Meet sau Microsoft Teams pentru partea de videoconferință și unelte precum AdServio, Google Classroom pentru management-ul facil al partajării de informații pentru elevi. Precum și înainte de această perioadă, lecțiile s-au susținut în același fel având o parte dedicată predării și o altă parte dedicată verificării cunoștințelor dobândite de elevi și ajutarea acestora în rezolvarea diferitelor problemele pe care le-ar fi întâmpinat și în mod normal.

Rep.:Cum s-a reușit la disciplinele pe care le coordonați în calitate de inspector școlar de fizică, chimie și biologie, predarea on-line?

S.D.: Pe lângă lecțiile pe care împreună cu colegii mei le-am susținut on-line la aceste materii, au mai existat și diferite inițiative pentru a putea facilita procesul de predare și învățare a elevilor precum „Școala de Acasă” pentru care aș vrea pe aceasta cale să vă mulțumesc că ați făcut posibil acest lucru.

Rep.: V-au fost semnalate anumite probleme din partea profesorilor, părinților sau copiilor în această perioada?

S.D.: În momentul în care s-a instalat „Starea de Urgență”, nu știam cum vor decurge lucrurile și cât de ușor ne va fi să ne adaptăm acestor lecții on-line. A fost o schimbare destul de mare și au fost semnalate diferite probleme ce ar putea să apară din partea unor colegi sau părinți precum conexiunile instabile la internet sau apariția altor probleme tehnice. Pentru a veni în rezolvarea acestora, majoritatea ședințelor de pregătire on-line au fost înregistrate și partajate cu toți elevii. De asemenea, toate temele și suporturile de lecție au fost stocate în Adservio sau Google Classroom fără de care ne-ar fi fost foarte greu să ne desfășuram lecțiile.

Rep.: Cum a decurs pregătirea on-line pentru Bacalaureat?

S.D.: Toți colegii care predau materii ce pot fi susținute la Bacalaureat, s-au mobilizat exemplar și au susținut foarte multe sesiuni on-line de pregătire, acestea neavând legătură cu orele de lecție pe care trebuiau să le susțină. Pe lângă asta, inițiative precum „Școala de Acasă” au fost foarte benefice elevilor în realizarea activității de învățare pentru examenul de maturitate.

Rep.: Ca o concluzie, în opinia dumneavoastră, ce ar trebui îmbunătățit la sistemul educațional pentru a face față unor astfel de situații deosebite (vorbim aici despre ceea ce s-a întâmplat și acum), când trebuie făcută predarea on-line (ex: Proiectul „Școala de Acasă”)?

S.D.: Trebuie să realizăm cu toții că trăim într-o eră tehnologizată. Putem lua exemplul Finlandei, în care cei mici primesc tablete încă de când sunt la grădiniță și învață folosind o abordare holistică în toate ariile de disciplină. Trebuie să punem un accent destul de mare în zona practică și să îi încurajăm pe elevi să aibă încredere să rezolve diferite probleme în stilul lor. Cu siguranță, mai avem de învățat și noi până când putem avea o mare parte a sistemului educațional digitalizat, dar sunt foarte încrezătoare că ne îndreptăm spre acest lucru.

Rep.: Ce mesaj le transmiteți copiilor care acum vor avea de dat ,,examenul maturității”?

S.D.: O să le transmit exact ce ne-a spus și nouă profesoara mea de chimie din liceu, în momentul în care ne pregăteam și noi să susținem examenul de Bacalaureat: ,,Acum e momentul vostru să arătați tot ce știți. Păstrați-vă calmul și oricât de greu ar părea un subiect, citiți foarte bine cerința și încercați să o înțelegeți cât mai bine”. Este clar că v-ați pregătit toată viața pentru acest examen, așa că doar neatenția vă poate crea probleme. Am încredere că generația digitală va face o figură foarte frumoasă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

61 + = 62