ACCESAREA PROGRAMELOR RABLA CLASIC ȘI RABLA PLUS POATE FI FĂCUTĂ EXCLUSIV CU DOSARE ELECTRONICE, TRANSMISE ON-LINE

0
506

Ca urmare a stării de urgență decretată la nivel național, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) anunță că depunerea dosarelor în cadrul Programelor Rabla și Rabla Plus se va face integral on-line, fiind acceptate în format electronic toate documentele necesare. Totodată, obligativitatea prezentării certificatului de distrugere și radiere a autovehiculelor vechi a fost înlocuită cu o comunicare online către dealer în care să fie specificate data și numele operatorului unde mașina a fost casată.

De asemenea, certificatele de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale au fost înlocuite cu o declarație pe proprie răspundere din care să reiasă că viitorul posesor al mașinii noi nu are datorii la stat, la momentul achiziției. În privința termenelor de depunere a dosarelor, acestea au fost modificate după cum urmează:

  • Pentru Rabla Clasic valabilitatea notei de înscriere, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru persoanele juridice a fost extinsă cu 60 de zile (de la 120 la 180 de zile). În privința casării autovehiculului termenele au fost prelungite cu 60 de zile de la data emiterii notei de înscriere pentru persoanele fizice, iar pentru persoanele juridice termenul este de 180 de zile de la data emiterii contractului de finanțare și a notei de înscriere.
  • Cât privește Rabla Plus, valabilitatea notei de înscriere atât pentru persoanele fizice, cât și pentru persoanele juridice a fost extinsă cu 40 de zile (de la 180 la 220 de zile), de la data emiterii.

Mai mult, pentru toate programele și proiectele aflate în derulare, cu excepția Rabla și Rabla Plus, cărora le sunt aplicabile modificările expuse anterior, toate termenele se suspendă pe perioada stării de urgență și încă 30 de zile după încetarea acesteia. Aceste măsuri au menirea să înlesnească obținerea și acordarea finanțării prin debirocratizarea proceselor specifice, în sensul acceptării documentelor emise în format electronic și transmiterii acestora prin mediul online, prorogării sau, după caz,suspendării termenelor în cadrul programelor și contractelor aflate în derulare, fără însă a suspenda sesiunile în curs, programele și proiectele putându-se derula în continuare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

7 + 3 =