TOT CE TREBUIE SĂ ȘTIȚI DESPRE CERTIFICATELE DE SITUAȚII DE URGENȚĂ

0
811
Sursa foto: Ministerul Economiei

Certificatele de Situație de Urgență au ca scop susținerea operatorilor economici în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea, în condițiile legii, de facilități/ măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale, ca urmare a impactului economic, financiar și social asupra activității acestora, determinat de răspândirea coronavirusului SARS–CoV-2. Certificatele de situație de urgență sunt solicitate și se vor elibera EXCLUSIV electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/. În sistem trebuie încărcate următoarele informații și documente:

  • datele de identificare;
  • declarația pe propria răspundere, prin care acesta atestă că toate informațiile și documentele care stau la baza cererii pentru obținerea certificatului sunt conforme cu realitatea și respectă legislația în vigoare raportat la tipul de certificat solicitat.

Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență. Eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării. Ministerul Economiei va putea elibera certificatele doar pe perioada existenței stării de urgență în România.

În situația în care reprezentantul legal nu deține semnătură electronică, acesta poate semna olograf, urmând ca toate documentele încărcate în platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declarația pe propria răspundere) să fie semnate electronic de către împuternicitul desemnat în acest sens.

Documentele se încarcă obligatoriu în platforma http://prevenire.gov.ro,  sub semnătura electronică a reprezentantului legal al operatorului economic sau a unui împuternicit al acestuia, deținător de semnătură electronică. Potrivit ordinului ministrului Economiei, publicat rcent, în Monitorul Oficial, certificatele de situație de urgență vor fi emise în două forme:

  • a) TIP 1 (ALBASTRU) – eliberat pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate;
  • b) TIP 2 (GALBEN) – eliberat pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza declarației pe proprie răspundere din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor în luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din perioada ianuarie – februarie 2020. Cel galben se utilizează în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea de facilități/măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale.

În cadrul acțiunilor de inspecție și control desfășurate de autorități, se vor verifica inclusiv documentele care au stat la baza emiterii declarației pe propria răspundere de către firme. Dacă sunt identificate suspiciuni pentru nerespectarea dispozițiilor legale, vor fi sesizate organele penale.

Metodologia de solicitare și eliberare a Certificatelor de Situație de Urgență a fost publicată în Monitorul Oficial. În termen de 5 zile, de la publicarea în Monitorul Oficial, Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (MEEMA), va asigura adaptarea și funcționarea platformei electronice http://prevenire.gov.ro/, în scopul depunerii solicitărilor și eliberării CSU.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

9 + 1 =