SFATURI PENTRU A SCĂPA DE STRES LA SERVICIU

0
707

Stresul este reacția noastră mentală, emoțională și fiziologică la presiunile de zi cu zi, reacție care vine atât din afară noastră, cât și din interiorul nostru. Sursele de stres legat de serviciu pot proveni din mai multe cauze, de la nivelul salarizării, până la timpul de lucru, până la supraîncărcare cu sarcini sau menținerea unei preocupări mentale legate de serviciu și acasă. Iată care sunt 6 lucruri pe care le poți face pentru a scăpa de stres în timpul serviciului:

 

  1. Ia o pauză de lucru. După fiecare ora de muncă încearcă să te opreșți 5 minute și să ieși din birou, să bei apă, să te plimbi prin birou, să ieși pe terasă, să discuți un coleg, să stai 5-10 minute în fața unei ferestre deschise, respiră adânc de câteva ori.

 

  1. Ia o pauză de atitudine. Treizeci de secunde sunt suficiente pentru ca ritmul alert al inimii să se liniștească, de aceea este recomandată angajarea inimii și a minții într-o direcție pozitivă, relaxantă. Oferă-ți un mic automasaj în zona cefei, a capului, umerilor și brațelor.

 

3.Gestionează-ți mai bine timpul. Oprește-te din multi-tasking, care presupune de fapt „multi-gândit”, analizează care sunt prioritățile, ia-le pe rând și menține-ți atenția pe o singură activitate până este finalizată.

 

  1. Fă-ți prieteni la locul de muncă – în felul acesta vei avea în jurul tău persoane cu care poți discuta atunci când ai nevoie de o pauză sau când ai nevoie să iei o decizie mai dificilă.

 

  1. Păstrează o atitudine pozitivă față de locul de muncă. Reamintește-ți aspectele care îți plac în activitatea ta, motivațiile pentru care ai ales-o, beneficiile pe care le obții făcând ceea ce faci.

 

6.Oferă superiorilor un plan de gestionare a factorilor stresori identificați, menit să te ajute să performezi mai bine.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

40 + = 49