Buzoienii depun reclamații peste reclamații la OPC, iar cele mai multe vizează firmele de telefonie mobilă. Cei mai multi acuză relația contractuală cu operatorul de telefonie mobilă. Autoritățile spun însă că multe dintre reclamații sunt neîntemeiate și că multe dintre așa-zisele abuzuri sunt prevederi stipulate în contractele încheiate între clienți și firmele respective.
Și în acest an, în topul sesizărilor la Oficiul pentru Protecția Consumatorului Buzău sunt cele privind serviciile de telefonie mobilă. Mai precis, aproximativ jumătate dintre sesizări îi vizează pe operatorii de telefonie mobilă.
Cele mai multe reclamații aparțin clienților care susțin că, deși au reziliat contractul cu firma de telefonie mobilă, primesc în continuare facturi prin care sunt atenționati că trebuie să le achite într-un termen limită. Oamenii merg cu facturile și contractul reziliat la operatorul de telefonie mobilă, le explică situația, însă reprezentanții firmei nu iau nicio măsura pentru ca fostul client să nu mai primeasca facturi. Nemulțumit, consumatorul depune reclamații la Oficiul pentru Protecția Consumatorului. Reprezentanții OPC Buzău spun însă că foarte mulți dintre persoane care reclamă anumite servicii sau produse cumpărate se prezintă în fața inspectorilor fără dovezi care să ateste neregula sesizată.
Cea mai recent statistică ANCOM arată că, la sfârșitul anului trecut, românii utilizau 22,9 milioane de cartele SIM active, pe bază de abonament și servicii pre-pay.