Controlorii de trafic aerian intră în grevă de avertisment

0
1185

controlorii de tragic aerian vor intra vineri între orele 11-13 în grevă de avertisment.

Salariații ROMATSA acuză lipsa unui nou contract colectiv de muncă pentru perioada 2016/2017, faptul că nu se mai fac angajări, nu există buget, iar conducerea Regiei este una interimară.
„Având în vedere că pe timpul negocierilor ce au avut loc în vederea perfectării unui nou CCM pentru perioada 2016/2017 părțile implicate în negociere, respectiv sindicatul reprezentativ ATSR, pe de o parte, și RA ROMATSA, pe de altă parte, nu au ajuns la o înțelegere cu privire la revendicările formulate de salariați, sindicatul reprezentativ a obținut acordul a mai mult de jumătate din numărul de membri ai acestuia de a declara grevă de avertisment la nivelul RA ROMATSA, toate subunitățile, în data de 12 mai 2017, între orele 11:00 — 13:00”, se arată într-un document al ATSR.

În timpul grevei se va asigura mai mult de o treime din activitatea normală a ROMATSA, iar organizatorii acesteia, respectiv comisia de negociere a sindicatului ATSR, au disponibilitatea de a continua negocierile cu patronatul în vederea soluționării revendicărilor.

Greva controlorilor de trafic aerian nu va afecta zborurile monarhilor, șefilor de stat, premierilor și miniștrilor, zborurile misiunilor de căutare și salvare, zborurile militare, zborurile umanitare și zborurile de poliție aeriană.

Controlorii de trafic avertizează că în cazul în care greva de avertisment nu are ca efect soluționarea revendicărilor și încheierea unui nou Contract Colectiv de Muncă vor declanșa greva generală.

Ultima grevă de avertisment declanșată de controlorii de trafic aerian a avut loc în iulie 2015 și a afectat 22 de aterizări și 18 decolări, adică 40 de mișcări de aeronave programate pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București, conform planurilor de zbor.

Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian — ROMATSA se află sub autoritatea Ministerului Transporturilor. ROMATSA are statut de regie autonomă autofinanțată de importanță națională, deține monopolul natural al serviciilor de trafic aerian și nu primește de la bugetul statului sume pentru realizarea obiectului de activitate sau pentru realizarea programului de investiții și dezvoltare, potrivit Agerpres.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

+ 57 = 66