PUȚINE STAȚII DE ÎNCĂRCARE PENTRU MAȘINILE ELECTRICE

0
748

Unul din trei români îşi doreşte o maşină electrică. Însă de la a-și dori și până la a-și achiziționa una e drum lung. În primul rând,  nu au banii necesari, pentru că astfel de mașini sunt scumpe. Cel mai tare îi sperie  infrastructură din România. Maşinile electrice nu au autonomie prea mare, iar staţiile de reîncărcare sunt puţine. Autoturismele eco trebuie alimentate, în medie, după 300 de kilometri parcurşi. Unele chiar mai des. Inconvenientul major este că timpul de încărcare variază de la 2 ore, la stațiile mari , până la 7 ore la stațiile normale.

În România nu sunt nici măcar 300 de staţii de reîncărcare pentru maşinile electrice. Promisiunile sunt însă multe, ba chiar unii parlamentari se gândesc să introducă obligativitatea ca instituţiile publice să cumpere astfel de autovehicule. Pentru persoanele fizice, statul vine cu o facilitate, numită Programul Rabla Plus. Cine îşi cumpără o maşină electrică primeşte de la stat aproape 10 mii de euro.

În primul an de program Rabla Plus, în 2016, au fost achiziționate aproximativ 100 de mașini electrice, iar anul trecut numărul unităților vândute a depășit puțin  300 de unități.

Cea mai ieftină maşină care merge cu energie verde are un preţ de pornire de peste 12 de mii de euro, prin Rabla Plus, iar cea mai scumpă depășește de 30 de mii de euro.

La cele mai multe stații încărcarea e gratuită, dar specialiştii din domeniu spun că, pe viitor,  acest lucru va fi contracost.

Varianta de compromis e reprezentată de maşinile hibrid, de asemenea incluse în Programul Rabla. Cu reducerea luată în calcul, cel mai ieftin astfel de autoturism costă sub 6.000 de euro, iar cel mai scump depăşeşte 36 de mii de euro.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

41 + = 44