METODA “TAXI” PENTRU TRANS-BUS

0
1065

În curând, taxiul va deveni un lux la Buzău. Este vorba despre intenţia Primăriei de a majoră preţul maxim al unui kilometru parcurs cu taxiul de la 2.5 lei, la 3.5 lei, tarif cu mult mai mare decât cele practicate în oraşe precum Ploieşti, Brăila, Focşani sau Iaşi.
Surse din rândul patronilor de taxi afirma că majorarea tarifelor de taxi este dorită de primarul Constantin Toma pentru a favoriza societatea de transport în comun, Trans Bus Buzău, firma condusă chiar de către cumătrul edilului.

Un proiect de hotărâre al Primăriei Buzău, care se află în dezbatere publică, propune majorare tarifului maxim practicat de taxiuri în municipiu cu un leu, de la 2,5 lei la 3,5 lei.
Cum PSD deţine o majoritate confortabilă în Consiliul Municipal, aprobarea proiectului este o simplă formalitate, caz în care Buzaul ar fi unul dintre oraşele din România cu cele mai mari tarife practicate de taxiuri. Spre exemplu, în Ploieşti tariful este 1.98 de lei pe kilometru, în Brăila, 1,90 de lei, în Focşani, 1.6 lei, iar în Iaşi, taximetriştii cer 1,99 lei pe kilometru.

Surse din rândul patronilor de taxi afirma că majorarea tarifelor de taxi este dorită chiar de primarul municipiului Constantin Toma pentru a favoriza societatea de transport în comun, Trans Bus Buzău, firma condusă chiar de către cumătrul edilului. Mai précis, majorarea tarifelor percepute de taxiuri va spori numărul de călători din autobuzele Trans Bus. Această idee este sugerată şi de către şoferii de taxiuri, care se opun creşterii tarifului.

De asemenea, şoferii de taxiuri sunt siguri că vor avea tot mai puţini clienţi, odată cu majorarea tarifelor.

Imediat după instalarea sa în funcţie, primarul PSD Constantin Toma l-a numit în funcţia de director al aocietatii de transport în comun Trans Bus Buzău, pe cumătrul sau, Gică Toader. Ulterior, primarul a alocat sume uriaşe societăţii, pentru achiziţionarea de autobuze second-hand din Olanda, a înlesnit intrarea Trans Bus pe numeroase rute judeţene şi a eliminat, din această vară, toate microbuzele care efectuau curse de maxi-taxi în municipiul Buzău. Chiar şi în aceste condiţii de monopol total şi protejată permanent de primar, societatea Trans Bus nu beneficiază de un număr important de călători, încasările din ultimele luni arătând creşteri deloc spectaculoase ale încasărilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

70 + = 74