NOI PAŞI PENTRU DRUMUL EXPRESS

0
1046
Sursa foto: imagine cu scop ilustrativ

 

Se fac noi pași – e adevărat, timizi – în ceea ce privește proiectul Ministerului Transporturilor privind construirea unui drum de mare viteză care să lege două provincii românești, Muntenia și Moldova. Zilele trecute, au fost semnate contractele de servicii drumurile de mare viteză Ploieşti – Buzău şi Buzău – Focşani.. Contractele presupun efectuarea studiului de fezabilitate şi a proiectării celor două tronsoane de drum expres. Lucrările ar putea începe însă de abia peste 3 ani şi s-ar putea finaliza în 2025.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat că a semnat contractele de servicii “Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Ploieşti – Buzău” şi “Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Buzău – Focşani” cu firma Consitrans.
Contractele presupun efectuarea studiului de fezabilitate şi a proiectării celor două tronsoane de drum expres.

Preţul contractelor este de 12,27 milioane de lei, fără TVA, pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru drumul de mare viteză Ploieşti – Buzău şi de 13,9 milioane de lei, fără TVA, pentru Buzău – Focşani.
Durata de prestare a serviciilor este de 24 luni de la data de începere a contractului. Sursa de finanţare a contractelor este atât de la Uniunea Europeană, cât şi de bugetul de stat.
Din păcate, chiar şi în cazul în care nu ar exista piedici birocratice, un drum expres care să lege oraşele Ploieşti, Buzău şi Focşani nu va fi gata mai repede de 2025, spun reprezentanţii CNAIR.

Dacă studiile de fezabilitate nu sunt foarte scumpe, realizarea drumului expres va fi destul de piperată. Un kilometru de șosea expres nu este mult mai ieftină decât unul de autostradă, ajungând la 80%-90% din prețul acesteia.
În total, drumul de mare viteză „Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani” va costa cel puţin 1,5 miliarde de euro, bani alocați de Uniunea Europeană, prin Programul Operațional de Mare Infrastructură 2014 – 2020. Cu o lungime totală de peste 330 de kilometri, drumul expres Muntenia – Moldova ar trebui să preia traficul rutier de pe DN2 E85, unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului la nivel național, dar și foarte multe accidente rutiere, fiind denumită “şoseaua morţii”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

56 + = 57