Inflamațiile pot fi tratate cu ajutorul plantelor și alimentelor

0
176

Inflamația este o reacție a organismului la o infecție, iritație sau leziune. Poate afecta majoritatea organelor și țesuturilor. Se manifestă prin înroșire, febră, umflare și durere. Inflamația poate fi acută (răspunsul organismului la răni sau la infecții) și cronică (se manifestă prin apariția unor efecte secundare care pot sta la baza mai multor afecțiuni). Cele mai frecvente inflamații apar la nivelul articulațiilor și se manifestă cel mai des prin dureri și prin mișcări îngreunate.

Ghimbirul ajută încheieturile

Este un antiinflamator și un antireumatic recunoscut. Reduce inflamaţiile articulaţiilor, fiind recomandat adesea în artrită reumatoidă. O cană de ceai de ghimbir, după ce ai depus efort fizic, previne febra musculară și durerea la nivelul încheieturilor. Decoctul se prepară din 10 g de rădăcină proaspătă de ghimbir, rasă, la 250 ml de apă clocotită. Se lasă la fiert 10 minute. Se îndulcește cu miere și se beau 2 căni pe zi. În cazul inflamațiilor locale, de tipul luxațiilor, se recomandă comprese cu ghimbir.

Mușețelul alungă durerea

Datorită proprietăților antiseptice, mușețelul calmează durerile și reduce inflamațiile. Se folosește extern sub formă de cataplasme și intră în compoziția băilor de leac. În uz intern, ajută la tratarea spasmelor şi inflamaţiilor tubului digestiv.  Infuzia de mușețel se prepară din 2 lingurițe de flori la o cană de apă clocotită. Se beau 2-3 căni pe zi.

Brusture, pentru mobilitate

Planta are în compoziție sustanțe ajută la eliminarea durerilor de la nivelul încheieturilor și la recăpătarea mobilității. Ceaiul se prepară din 2 linguri de rădăcină mărunțită la un litru de apă clocotită. Se îndulcește cu miere și se beau 2 căni pe zi.

Semințele de in cresc imunitatea

Semințele de in sunt bogate în vitamine, minerale, magneziu, precum și în acizi Omega-3, importanți în combaterea inflamațiilor. De asemenea, semințele de in cresc imunitatea, fiind benefice în bolile autoimune și inflamatorii, precum artrita, psoriazisul sau lupusul. Adulții pot lua o lingură de semințe de in, măcinate, de 2-3 ori pe zi sau 3 linguri o dată pe zi. Pentru persoanele care preferă uleiul din semințe de in, se recomandă 1-2 linguri pe zi.

Anghinarea calmează stomacul

Bogată în vitamina C, anghinarea conține inulină, benefică în inflamaţii ale stomacului și intestinului. Ceaiul se prepară din 2 lingurițe de plantă uscată, mărunțită, la o cană de apă clocotită.

Daniel Ţigleanu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here