Sistem informatic util

0
1050

 

În perioada următoare, Agenția Națională de Administrare Fiscală intentionează să semneze un protocol de cooperare care să permită schimbul de informații în format electronic cu toate primăriile din țară.

Buzoienii ar putea fi scutiți de drumuri pentru o simplă adeverință la Fisc dacă toate primăriile ar implementa un sistem informatic prin care autoritățile locale ar avea acces la patrimoniul și veniturile cetățenilor. În prezent, doar 33 de primării, din cele 87 din județul Buzău, au implementată  acesta aplicație informatică.

Prin intermediul unui sistem informatic securizat, Agenția Națională de Administrare Fiscală poate asigura accesul autorităților locale la datele disponibile cu privire la patrimoniul și veniturile cetățenilor. Astfel, cetățenii nu vor mai fi nevoiți să bată drumul pâna la Fisc pentru orice adeverință, ci s-ar putea adresa direct primăriilor din localitatile lor de domiciliu.

„O să încerc să iau legătura personal să le explic avanjele acestui sistem. Este pentru toată lumea benefic. În primul rînd pentru cetățean, în loc să mai facă deplasarea până la Buzău pentru o adeverință o poate obține de la primărie. Îi scutim de timp irosit, bani irosiți, stat la ghișee alături de alți cetățeni din celelalte 55 de de comune care nu s-au înrolat.” spune Valentin Orșa-șef Administrația Fiscală Buzău.

Nici unele instituții publice din județul Buzău nu sunt conectate la acest sistemul informatic, iar verificările încrucișate între instituții creează blocaje. Aceasta chiar dacă protocolul de aderare la serviciile sistemului informatic, precum şi procedura privind aprobarea accesului la serviciile disponibile în cadrul sistemului sunt prevăzute în Ordinul Ministrului Finanţelor.

“În momentul de față aș avea o problemă cu PatrimVen. Este un sistem informatic pus la dispoziție de ANAF pentru schimbul de informții cu alte instituții de stat. Avem un ordin al președintelui ANAF. Informațiile referitoare la conturile bancare, de exemplu, vor fi puse la dispoziție doar prin intermediu aceste aplicații informatice. ” a mai spus Valentin Orșa-șef Administrația Fiscală Buzău.

Prin semnarea unui protocol de cooperare, Agenția Națională de Administrare Fiscală dorește să permită schimbul de informații în format electronic cu toate primăriile din țară. Fiscul va încrucișa astfel informațiile cu primăriile pentru a crește nivelul de colectare a taxelor și impozitelor, dar și pentru combaterea evaziunii fiscale.

În prezent, doar 33 de primării, din cele 87 din județul Buzău, au implementată  acesta aplicație informatică.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

+ 40 = 48