ULTIMA „ŞANSĂ” A LUI PUFU

0
810

Telekom, companie multinaţională, care oferă şi servicii de cablu TV şi internet, a găsit un aliat nesperat în tentativa sa de a se extinde în judeţul Buzău prin metode deloc ortodoxe. Amendată recent de primăria Mărăcineni cu 10.000 de lei pentru că a întins kilometri de cablu TV în localitatea buzoiană, fără a avea autorizaţie din partea Primariei, Telekom este ridicată în slăvi şi considerată o biată victimă de un trust de presă din Buzău aflat de ceva vreme într-o situaţie financiară critică. Este vorba despre „Evenimentul Românesc”, grup mass-media care deţine cotidianul afiliat „Anunţului buzoian”, adică „Şansa buzoiană”, şi postul Focus TV, câteva dintre entităţile patronate de Vlad Pufu şi vechiul său partener de afaceri Ion Cristoiu. De unde şi până unde a ajuns Vlad Pufu atât de interesat să sprijine Telekom într-un demers vădit ilegal? Păi, unii ar zice că dintr-un interes disperat.

Grupul „Evenimentul Românesc” se află la un pas de faliment total, iar Pufu mizează cartea salvării pe deschiderea unui post de televiziune naţional cu profil medical, Medika TV, care să acopere uriaşele pierderi.

Cum a ajuns Vlad Pufu într-o situaţie financiară catastrofală? Foarte simplu: din 2012, n-a mai beneficiat de sume uriaşe primite, pe ochii frumoşi ai lui Cristoiu, de la stat. O spune şi presa centrală care arată că, în perioada 2007-2012, Ion Cristoiu şi Vlad Pufu au beneficiat de contracte din bani publici în sumă de 365.553 euro, doar prin una dintre firmele celor doi, S.C. TIPOGRUP PRESS S.A. din Buzău. Când robinetul cu bani publici s-a închis, corabia lui Pufu a început să ia apă. Astfel, în 2014, firma MEDIA GRUP PRODUCTION SRL, firmă deţinută de acelaşi cuplu Pufu-Cristoiu, a realizat o cifră de afaceri de numai 1,33 milioane lei, adică doar o treime din valoarea raportată în anul anterior şi cea mai mică cifră de afaceri din ultimii 10 ani. La 31 decembrie 2014, firma celor doi înregistra datorii totale de 1.862.616 lei şi creanţe de 719.957 lei, în timp ce suma din casă şi conturi bancare era de numai 28.263 lei. În aceste condiţii vitrege, MEDIA GRUP PRODUCTION SRL a intrat în incapacitate de plată, iar pe 29 iulie 2015 a solicitat Tribunalului Buzău deschiderea procedurii generale de insolvenţă, cerere admisă pe 31 august 2015.

Aflat pe marginea prăpastiei, cu firme în moarte clinică, Vlad Pufu încearcă acum o soluţie kamikaze, considerată de mulţi moartă din faşă: deschiderea unei televiziuni naţionale cu profil medical, capabilă să absoarbă fonduri care să acopere pierderile uriaşe: Medika TV. După două încercări eşuate de a obţine licenţă de la CNA, Medika TV a primit totuşi undă verde de la Consiliul Naţional al Audiovizualului în aprilie, anul acesta, în ciuda numeroaselor gogoşi pe care Pufu le-a servit pe post de delicatese membrilor CNA. Dintre toate aburelile emanate de micul fost mogul media una este, însă, adevărată. Înainte de a se înfăţişa în toată splendoarea în faţa membrilor CNA, Vlad Pufu a semnat acorduri de preluare a emisiei Medika TV cu Telekom şi AKTA (o altă companie de cablu TV), pentru a da greutate planurilor sale de viitor. Şi cum singura şansă de supravieţuire financiară a lui Pufu, depinde de acordurile de preluare, contractul cu Telekom este vital.

Este şi motivul pentru care Vlad Pufu s-a erijat, dintr-o dată, în protectorul Telekom în judeţul Buzău şi s-a angajat într-un război media mizer, presărat cu minciuni uriaşe, dezinformări ilare şi atacuri paranoice. Pufu încearcă astfel să-i convingă pe cei de la Telekom că este stăpânul judeţului, adevărului şi al legilor şi că deţine cele mai eficiente pârghii de a-şi impune voinţa. Pufu încearcă să dea impresia că deţine puterea absolută într-un judeţ în care, pe vremuri, autorităţile îi cântau în strună. Numai că, acelaşi Pufu, prin intimidări şi acuzaţii ridicole doar îşi arată neputinţa…Cât despre pârghiile pe care le clamează delirant sunt doar nişte biete cârje…

Telekom chiar nu are nevoie de un astfel de apărător bolnav şi anemic. Pentru că şi-ar afecta grav imaginea prin asociere cu un partener media parşiv, fals şi neputincios. Pentru că s-ar complace într-o alianţă putredă cu o entitate media pentru care şantajul de presă este singura soluţie de a supravieţui.

Telekom nu poate accepta ca un trust media aflat în agonie financiară să profite de o companie multinaţională. Pentru că acel grup mass-media doar dă disperat din coate când este pe punctul de a se îneca în propria mocirlă. Pentru că acel trust de presă se foloseşte mişeleşte de o companie pretextând fals că au interese comune.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here