CELEBRELE SOIURI DE ROŞII ROMÂNEŞTI CREATE DE SCDL BUZĂU, AR PUTEA AJUNGE PE RAFTURILE SUPERMARKETURILOR DIN ȚARĂ

0
3904

     Autor: Tatiana Botiță

      Preferate de cultivatori mai mult pentru uzul personal, deoarece sunt mult mai perisabile decât hibrizii de generaţie nouă, soiurile de roșii românești din anii `80,  Buzău 1600 şi 22, despre care cercetătorii susţin că sunt atât aliment cât şi medicament, au şansa de a reveni în atenţia românilor aflaţi în căutarea gustului de odinioară. Alături de trei soiuri noi, Kristinica, Siriana şi Florina, roșiile românești create la Staţiunea de Cercetare si Dezvoltare pentru Legumicultură Buzău au fost selecţionate de cunoscutul retailer german Lidl, pentru a fi cultivate și vândute în supermarketuri. Aceste soiuri de roșii au perioade de vegetaţie diferite şi permit retailerului să eşaloneze producţia pe o perioadă mai îndelungată.

   ,,Am avut mai multe întâlniri cu conducerea Lidl România, în ideea ca să realizăm un parteneriat, pentru început, pe tomate, să aleagă un soi de tomate potrivit cerințelor dumnealor și după aceea noi să producem răsaduri și semințele” a explicat Costel Vînătoru, cercetător SCDL Buzău. După testul degustării, cel mai probabil retailerul german va alege un singur sortiment de roșii care va fi cultivat în serele Stațiunii buzoiene. Ulterior, va fi ales un producător cu care să se încheie un contract de achiziţii pentru toată producţia din acest soi. ,,Vom vedea care dintre aceste creații ale Stațiunii va fi agreat de această unitate și să continuăm parteneriatul. Pentru început este bine. Sperăm ca produsele românești și creațiile noastre să ajungă în rafturile  supermarketurilor și să fie appreciate de către consumatori” a declarat Costel Vînătoru.

rosii SCDL Buzău   Parteneriatul dintre Lidl și SCDL Buzău a fost favorizat și de legea supermarketurilor, adoptată de curând, care obligă marile lanțuri de magazine să aibă pe rafturi 50% produse românești. Reprezentanții retailerului german speră ca în sezonul 2017 aceste roşii să ajungă pe rafturile supermarketurilor, iar dacă proiectul va avea succes, ei vor continua şi cu alte legume. Proiectul se va desfășura sub umbrela „Cultivat în România, specific românesc”, iar roşiile vor fi comercializate sub sigla ,,Piaţa Lidl”. Interesul retailerilor internaționali în general, de a comercializa produsele proaspete românești, este strâns legat de dorințele consumatorilor care, par să își dorească tot mai mult să cumpere tot ceea ce este sub eticheta ,,made in Romania”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

8 + 2 =